facebook aktiviti

Blogger templates

Share dan Like Page KroniKrules okey... Click iklan juga ya!

d

Isnin, 26 Mac 2012

7 Wanita Paling Ganas Didunia!

Judy Moran (dipenjara 2009-sampai sekarang)
Dengan pimpinan seorang wanita tidak bererti bahawa organisasi seperti Keluarga Moran tidak boleh menerajui geng mereka untuk mengubah Melbourne menjadi Dodge City. Judy Moran, adalah wanita berusia 66 tahun yang memimpin Gengster terbesar di Melbourne. Dia gelar sebagai “family matriarch”.



 Xie Caiping (dipenjara, 2009-sehingga sekarang)
Hampir setahun yang lalu, kota Chongqing Cina mengeluarkan tindakan keras terhadap kejahatan kongsi gelap, sebuah operasi besar-besaran yang menangkap hampir 1500 ahli kongsi gelap, yang semuanya berada dibawah pimpinan Xie Caiping. Sebagai bos, Caiping menjalankan kasino haram dan bertanggung jawab untuk menjaga semua kegiatan dibandar itu.



Sandra Avila Beltran (dipenjara 2007-sehingga sekarang)
Dengan gelaran seperti “Ratu Pasifik,” Sangat sukar untuk membayangkan Sandra Beltran seorang lanun laut lantaran wajahnya yang cantik. Disingkatkan cerita, Beltran lahir dan dibesarkan untuk menjadi “GodMother” Mexico. Bapa saudaranya adalah ketua kartel penyeludupan dadah Mexico. Dia mendapat gelaran itu kerana dia adalah penghubung antara kartel Valle del Norte colombia dan kartel Sinaloa, dan membantu mengembangkan jalan penyeludupan di sepanjang Pantai Pasifik Mexico. Sandra dipenjara dengan menghadapi tuduhan kejahatan kongsi gelap, kegiatan wang palsu dan konspirasi menyeludupan dadah

 Rosetta Cutolo (dipenjara 1993-sehingga sekarang)

Wanita ini menjadi gangster kerana saudaranya ditangkap polis Itali. Dia meneruskan bisnes yang diceburi saudaranya itu. Dia menjadi ketua kongsi gelap yang paling dicari di Itali kerana dia termasuk dalam senarai nama keluarga Raffaele Cutolo, Nuova Camorra Organizzata (NCO), iaitu gangster yang paling ditakuti di Itali. Setelah menyerang balai polis Itali pada tahun 1981, dia menghabiskan 10 tahun sebagai pelarian sehingga akhirnya menyerah.







 Maria Licciardi (dipenjara, 2001-sehingga sekarang)

Dari tahun 1993 hingga 2001, Maria Licciardi adalah ketua marga Licciardi, dan “Capo di Tutti Capi” gangster dari Napoli. Di bawah pimpinannya, keluarga Licciardi menjadi lebih konsisten, dan lebih menguntungkan dalam segala usaha mereka. Mungkin sumbangannya yang paling penting, adalah memperkenalkan pelacuran di Camorra. Padahal sebelum itu, ada beberapa jenis etika yang melarang mafia mendapatkan wang dari pelacuran. Hal ini nampak bertentangan dengan pemikiran seorang wanita yang selalunya penghalang pelacuran.

 Maria Leon (dipenjara 2010-sehingga sekarang)

Seorang ibu 44 tahun dengan 13 anak-anak mungkin didengari tidak terlalu berbahaya. Namun berbeza dengan Maria Leon, dia menjadi ketua pengedar ubat bius terbesar yang menguasai timur laut Los Angles dan Beirut. Dia mengatur bisnesnya pada waktu yang sama dia memberikan pendidikan untuk anak-anak nya.









 Griselda Blanco (status tidak diketahui sehingga sekarang)

Ketika berusia 11, dia menculik anak orang kaya yang tinggal bersebelahan dengan rumahnya dengan harapan mendapatkan wang tebusan. Malangnya, ibubapa anak yang diculiknya itu menyatakan tidak mahu memberikan wang tebusan menyebabkan dia menembak tebusan itu.

Setelah berpindah ke New York dari Colombia pada 70-an dan memulakan kariernya dalam penyeludupan dadah, Blanco pindah ke Miami untuk mengelak dakwaan keatasnya. Di sanalah dia menjadikan Miami sebagai ibukota kokain di Amerika Syarikat.

Blanco dipercayai telah mendalangi lebih dari 200 pembunuhan selama pembabitannya, termasuk (kemungkinan besar) ketiga suaminya. Pada tahun 1988, ia ditangkap oleh DEA di California dan menghabiskan 16 tahun penjara. dia Kemudiannya dibebaskan pada tahun 2004, ia dilaporkan kembali ke Colombia dan tidak pernah dilihat lagi sejak itu

Credit : Mix Rojak!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sila like page Kronikrules TQ!~